O analizie przedwdrożeniowej

W IT rządzi wiedza, a nie przypadek

Uważamy, że pewność działań oraz dobre przygotowanie jest jednym z fundamentów naszej pracy. Oraz, że: dobry plan to podstawa.

Tak samo, jak sprawdzenie kompatybilności procesów, parametrów technicznych, możliwości technicznych czy systemowych w organizacji, bądź przewidywanie możliwych nieprawidłowości… Tak naprawdę w IT, zwłaszcza przy złożonych projektach, nie ma miejsca na dowolność i działania na intuicję.

U nas w tym miejscu stosujemy u naszych klientów analizę przedwdrożeniową. Jeżeli zastanawiasz się: 
Po co “tracić” na to czas i czy faktycznie taka analiza jest potrzebna?
Co może pójść nie tak z wdrożeniem, bez odpowiedniego zastosowania tego etapu?
No i jak taka przykładowa analiza u nas wygląda?

To dobrze trafiłeś.

Dlaczego warto zrobić analizę przed wdrożeniem systemu ERP?

Co daje analiza przedwrożeniowa?
– pełny obraz produktu, w tym możliwość jego ulepszeń
– sprecyzowanie wymagań, które należy spełnić podczas prac wdrożeniowych
– harmonogram, który jest lepiej dopasowany do faktycznych działań podczas poszczególnych etapów prac 
– mniejsze ryzyko poprawek systemu, podczas procesu jego wdrażania 
lepsze dopasowanie wdrożenia do potrzeb Ul oraz UX

Kiedy analiza może zostać pominięta lub skrócona?
Jeżeli rozwijasz nowy projekt, jest ona niezbędna i przez nas zalecana. W przypadku jednak, gdy chcesz rozwinąć posiadany już projekt jedynie o nowe moduły, a posiadasz know-how oraz wiedzę specjalistyczną i doświadczenie w programowaniu, taka analiza może być znacznie skrócona.

Jak to wygląda u nas?
Zbieramy informacje i wymagania na temat wdrożenia, umożliwiając jego opis techniczny. Podstawowym celem jest zebranie wymagań funkcjonalnych, tak, aby powstało zestawienie wszystkich prac, które należy wykonać, aby pomyślnie wdrożyć rozwiązanie.

Analiza w Business Flow It

Co robimy?
– zapoznajemy się z przesłanymi nam dokumentami i zgłaszamy pierwsze braki lub nieprawidłowości 
– odbywamy warsztaty projektowe z klientem, podczas których odkrywamy potrzeby dla wdrożenia systemu i wyznaczamy kluczowe funkcjonalności, które projektujemy według potrzeb docelowego użytkownika  
– sporządzamy wyniki analiz i przyjętych założeń oraz dokumentację potrzebną do startu wdrożenia 

Czas trwania tego etapu wynosi mniej więcej 2-3 tygodnie.

A Wy, jak zaczynacie swoje projekty?

Potrzebujesz wsparcia?

Napisz do nas!