Czy system ERP może stać się narzędziem do optymalizacji relacji z klientami?


Zdecydowanie tak! Systemy ERP już jakiś czas temu przeszły od operacji związanych z obszarem backoffice (inwentarz czy produkcja) do w pełni funkcjonalnego rozwiązania. Wiele organizacji skierowanych na klienta korzysta z nich, aby pozyskać dane dotyczące odbiorców swoich towarów i usług.

Co mówią badania?

Badanie przeprowadzone przez grupę Panorama Consulting w 2020 roku wskazało na rosnące zapotrzebowanie na systemy ERP w sektorach skoncentrowanych na klientach – organizacje non-profit (6,93%), opieka zdrowotna (4,95%), handel detaliczny (3,96%), usługi komunalne (3,96%). I chociaż główni nabywcy #oprogramowań to wciąż firmy produkcyjne, nie można pomijać znaczenia zainteresowania ERP w kolejnych branżach.


Zwróćmy uwagę na fakt, że poprzez poprzez usprawnienie procesów wewnątrz firm, poprawia się także obsługę klienta. Dobrze zarządzany inwentarz pozwala zaspokoić popyt na konkretne produkty. To jednak dziś za mało. Klienci B2B mają wyższe oczekiwania w zakresie doświadczeń związanych ze sprzedażą, a niezbędną częścią procesu zakupowego staje się handel elektroniczny.


Systemy ERP stale ewoluują, aby dostosować się do tych wymagań. Muszą być równie elastyczne jak potrzeby klientów i dobrze zintegrowane z zarządzaniem zapasami, CRM i systemami przyjmowania zamówień ukierunkowanymi na odbiorców towarów i usług.


Chcesz porozmawiać o systemie ERP w kontekście potrzeb klientów swojej firmy?

Zadzwoń, napisz lub wypełnij formularz kontaktowy na naszej stronie!

Potrzebujesz wsparcia?

Napisz do nas!